marți, 7 martie 2017; 10:30 - Ştiri diverse    No Comments

social media summit 2017

social media summit 2017

Social media summit 2017 a trecut deja. De aproape o săptămână însă, impresiile sunt încă puternice. Cred că a fost cea mai reușită ediție a evenimentului la care am participat eu, nu doar datorită conținutului ci și a formatului. Un eveniment lansat de către Marta Ușurelu, antreprenor și redactor-șef  la revista Biz. A reușit să dea un nou suflu proaspăt în acest vast domeniu al social media.

De departe s-au remarcat două secțiuni ale acestei ediții. Una dintre ele a fost o punere în scenă a unei dezbateri, cu o temă foarte reală. Cea a mult iubitei dar și mult urâtei rețele de socializare Facebook, pro și contra utilității ei. Deși tema era în planul secund, este indubitabil faptul că datorită unei foarte bune cunoașteri a subiectului, s-a ușurat concentrarea atenției pe tehnicile și argumentele folosite în a demonstra opinia contrară a celor doi interlocutori. Unul dintre ei interlocutori fiind Alina Bucșa, antrenor de dezbatere la British Council iar celălalt Nae Șovăială, vice președinte la Asociația Română pentru Gândire și Oratorie (ARGO). Dialogul celor doi a fost captivant, iar argumentele foarte puternice. Dacă erai într-o tabără opusă vorbitorului, ajungeai treptat să-l înțelegi, să-l crezi și chiar să-ți însușești argumentația. Dezbaterea a fost dusă la rang de artă, o încântare pentru spiritualitatea umană.

Dezbatere nu mitocănie

În opoziție cu această stare, avem exemple destule ba chiar majoritare la aproape orice emisiune de televiziune. Dacă apar doi sau mai mulți autodeclarați cunoscători ai adevărului (în special din zona politicului) este dezastru. Aceștia consideră că o dezbatere de succes este una în care urli mai tare decât oricine din jurul tău și să-l bălăcărești pe adversar. Din punctul meu de vedere, dezbaterea, de fapt arta de a dezbate cu eleganță și persuasiune este ceea ce ar trebui învățat în școli, încă din clasele primare. Pentru că această formă de comunicare este strâns legată de cei șapte ani de acasă și cu cât sunt mai îndepărtați cu atât mai greu este de a-i recupera.

Tema este de mare actualitate, tocmai în contextul dat de răspândirea acestei mari rețele de socializare cum este Facebook, în care se vede clar acest mare neajuns al comunicării, cu atât mai mult al dezbaterii. Se desfac prietenii (fie ele și virtuale) pentru că nu știm să ne ascultăm unii altora argumentele celuilalt. Dar nici modalitatea de a ne împărtăși opinia nu se face prin impunere și forța înjurăturilor ci prin argumentație de bună calitate care nu se obține decât prin educație. În cei șapte ani amintiți mai sus + mulți alții dobândiți ulterior.

Felicitări celor doi protagoniști dar și celei/celui care a avut ideea de a insera o astfel de tematică în social media summit 2017.

Soroș acel omniprezent

A doua secțiune extrem de interesantă a fost o discuție deschisă cu specialiști în domeniu despre recentele evenimente din țară. În echipă au fost prezenți Mona Dîrțu, jurnalist, Barbu Mateescu, sociolog, Cătălin Teniță, Managing Partner la TreeWorks și Radu Atanasiu, Adjunct Lecturer, Maastricht School of Management România. Dezbaterea s-a axat nu doar pe cauzele izbucnirii manifestațiilor din Piața Victorie din București dar și din multe alte orașe din țară.  Inclusiv pe subiecte mai delicate cum ar fi găsirea unor soluții de rezolvare a acestor probleme ridicate de manifestanți. S-a vorbit și despre manipulare și așa zisa manipulare. Despre propaganda mincinoasă a puterii. Despre Soroș omniprezentul. Despre cei care s-au implicat, cum și mai ales de ce au făcut-o. Un impresionant material video a fost trimis în această prezentare de către cunoscutul maratonist Andrei Roșu. Povestea în acest video cum i s-a schimbat viața în aceste zile, mai exact sensul ei.

Manipulare din afară sau din interiorul nostru?

Extrem de profundă mi s-a părut afirmația doamnei Mona Dîrțu de la un moment dat vorbind despre manipulare. Citez ideea din memorie. Este foarte dificil să tragem o linie de demarcație între manipularea externă și capcana de informații în care credem deja. De obicei când vorbim de manipulare ne închipuim un factor extern care ne influențează inconștient acțiunile. Sau ale altora. Din păcate, suntem mult mai puțin atenți, chiar deloc, la efectele propriei manipulări ale subconștientului nostru…

Felicitări Martei Ușurelu și echipei de la revista Biz pentru această reușită. Sunt convins că și următoarele ediții vor avea o direcție care să se inspire din această nouă experiență din social media summit 2017.

© Marcel Eremia



Doriți să scrieți ceva? Vă mulțumesc!

Subscribe without commenting


© 2009 blogul lui Marcel Eremia. Toate fotografiile sunt proprietatea Marcel Eremia
AME design - LARGE FORMAT DIGITAL PHOTO PRINTING

Citește articolul precedent:
Cele două Românii

Recunosc că liderii PSD & ALDE, precum și susținătorii acestora au avut dreptate când aceștia...

Gânduri la început de an deși el a început deja demult!

Adică timpul trece și fără planurile noastre! Oricum nu ni le facem doar ca să...

Bula noastră cea de toate zilele și cum ieșim din ea

Mesaj postelectoral Au trecut și alegerile astea iar rezultatele se văd cu ochiul liber. Constat...

Închide